آوای هستی

آنچه اصل است، از دیده پنهان است. آنتوان دوسنت اگزوپری

آوای هستی

آنچه اصل است، از دیده پنهان است. آنتوان دوسنت اگزوپری

Chiaroscuro


 

    Chiaroscuro\, Chia`ro*scu”ro\, Chiaro-oscuro\, Chi*a”ro-os*cu”ro\, n. [It., clear dark.] (a) The arrangement of light and dark parts in a work of art, such as a drawing or painting, whether in monochrome or in colour. (b) The art or practice of so arranging the light and dark parts as to produce a harmonious effect.


Chiaroscuro









گریه کنم یا نکنم

دانلود ترانه گریه کنم یا نکنم از

بیژن مرتضوی


دانلود رایگان آهنگ های بی کلام بیژن مرتضوی

 گریه کنم یا نکنم

آخر ماجرا رسید

 گریه کنم یا نکنم

قصه به انتها رسید

تو می روی و آینه پر می شود از بی کسی  

 از من سفر می کنی و به مرگ قصه می رسی

 ببین که آب می شود قطره به قطره قلب من

مرگ من و قصه ی ماست فاجعه ی جدا شدن

تو جامه دان پر می کنی

 من خالی از جان می شوم

یک لحظه در چشمم ببین

 ببین چه ویران می شوم

بعد از تو با من چه کنم

با من بی پناه من؟

کجای شب پنهان شوم

کجای این عاشق شکن؟

 تو می روی و جان من

گور ترنم می شود

 خورشیدکی که داشتم

 در شب من گم می شود

 چیزی نگو به آینه

 با رازقی حرفی نزن

 برای بار آخرین

تنها نگاهی کن به من

گریه کنم یا نکنم

آخر ماجرا رسید

 گریه کنم یا نکنم

قصه به انتها رسید

آنها منتظرش نبودند

آنها منتظرش نبودند


نام اثر : "آنها منتظرش نبودند" - اثر نقاش روسی "ایلیا رپین" – 1844 – 1930م

 

"من نمی توانم فرشته ای را تصویر کنم، زیرا هرگز آن را به چشم ندیده ام!"

گوستاو کوربه(نقاش رئالیست)

 

واژه رئالیسم(یا واقع گرایی) از (Real) که به معنای واقع است، مشتق شده و در واقع به معنای مکتب اصالت واقع است. مکتب رئالیسم نقطه مقابل مکتب ایده آلیسم است؛ یعنی مکتبی که وجود جهان خارجی را نفی کرده و همه چیز را تصورات و خیالات ذهنی می داند.

باقی متن در ادامه مطلب


 

ادامه مطلب ...

۷ تیپ از آقایونی که خانمها نمی توانند در مقابل آنها مقاومت کنند

۷ تیپ از آقایونی که خانمها نمی توانند در مقابل آنها مقاومت کنند

 

آیـا تـا به حال فکر کرده اید که چرا همیشه بعضی از مردهادر ارتـبـاطات خود با خانم ها از سایرین موفق تر هستـند؟گــروه خاصی از مردها وجود دارند که خانم ها به هیچ وجه

نمـی تـوانند از آنها اجتناب کنند و این امر هیچ ارتباطی به

چهره های زیبا و یا تناسب اندام آنها ندارد.

حقیقت این است که خانمها به گروه ویژه ای از خصوصیااخلاقی مردها علاقمند هستند و طبیعتا بـسـمت کسانی

کشیده می شوند که آن ویژگی ها را دارا باشند. در این قسمت 7 مورد از این ویژگی های "ایده آلیستی" وتوضیح آنکه چرا خانم ها عاشق این خصوصیات هستند رابرای شما ذکر می کنیم. البته نباید خود را به یکباره تغییر دهید و و شخصیت خود را به طور کامل عوض کنید. شاید برخی از این صفات مناسب حال شما نباشند، توجه داشته باشید که خانم ها به سادگی متوجه تناقض موجود در شما خواهند شد.

باقی متن در ادامه مطلب

 

 

ادامه مطلب ...

"مو" را ژن ها سفید می کنند نه آسیاب

 

"مو" را ژن ها سفید می کنند نه آسیاب.

 


نتایج یک تحقیق نشان می دهد سفید شدن موها بیش از آنکه ناشی از سبک زندگی و عواملی مانند استرس باشد، ناشی از ویژگی های ژنتیک افراد است.
به گزارش بی بی سی، دانشمندان با بررسی 200 خواهر دو قلوی 59 تا 81 ساله دانمارکی به این نتیجه رسیده اند. دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که میزان سفید شدن موها در خواهران دوقلویی که ویژگی های ژنتیکی مشابهی دارند تقریبا همانند است.
در دوقلوهایی که از لحاظ ژنتیک شباهت چندانی به هم ندارند، میزان سفید شدن موها کاملا متفاوت است. در این تحقیق همچنین درباره کم پشت شدن و عقب نشینی موها هم تحقیق شده و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این دو خاصیت هم به ژنتیک افراد بستگی دارد.
با این حال در تحقیق اخیر تاکید شده است که کم پشت بودن موها در بالای سر، با محیط زندگی و سبک زندگی افراد ارتباط مستقیم دارد. دکتر دیوید گان، که سرپرستی تیم تحقیقاتی را به عهده داشته است می گوید: در رابطه با سفید شدن موها با توجه به نظریه های زیادی که در این زمینه وجود دارد، تحقیق های علمی کمی انجام شده است.
او می افزاید: این تحقیق به ما دلیل برجسته ای می دهد که چرا موی زنان سفید می شود و این فرضیه را مطرح می کند که سبک و محیط زندگی نقش مهمی در سفید شدن موها ندارد.
پیش تر دانشمندان این فرضیه را مطرح می کردند که سفید شدن موها با سبک زندگی افراد ارتباط مستقیمی دارد و عوامل محیطی مانند استرس بر سفید شدن موها تا ثیر زیادی دارد.


منبع: همشهری آنلاین.

 

واکنش زنان و مردان به خطر متفاوت است.

واکنش زنان و مردان به خطر متفاوت است
 
به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، گروهی از محققان لهستانی از ام
آر آی کاربردی برای بررسی فعالیت مغزی 40 داوطلب در حین مشاهده تصاویر مختلف استفاده کردند. در این بررسی ها مشخص شد فعالیت مغزی مردان در نواحی از مغز که با واکنش برای دوری و یا مواجهه با خطر مرتبط است بیشتر می شود. این بررسی که نتایج آن در انجمن رادیولوژی در آمریکای شمالی ارائه شده، نشان داد، فعالیت مراکز عاطفی در مغز زنان بیشتر می شود. پژوهشگران یک بیمارستان دانشگاهی در شهر کراکوف از فعالیت مغزی 21 مرد و 19 زن را تصویربرداری کردند

ادامه مطلب.

ادامه مطلب ...